Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?
Räikkönen klar för F1
Till sistaSida: 1
Rubrik: Räikkönen klar för F1
PampasRacing.se

Postat: 2011-11-29, 09:30
Kimi har skrivit på för Lotus Reanult och kommer att köra 2012-2013. Iceman is back!
Lukas

Postat: 2011-11-29, 11:59
Underbart! Mycket bättre än om han hade gått till Williams! Längtar redan massor...
RockRosen

Postat: 2011-11-29, 13:29
Okej, najs! Jag som hade hört att han inte fått med sig sponsorer och att Lotus Renault skulle dela på sig. Där ser man - positiv vändning! Kul att få se Kimi live med, vilket jag hade hoppats på, då jag bokat resa till nästa år. :D

Tog en titt på LotusRenaults hemsida som bekräftar det:
www.lotusrenaultgp.com/8044-Kimi-Raikkon...ncement.html?lang=en
www.lotusrenaultgp.com/8034-Kimi-Raikkon...F1-with.html?lang=en
www.formula1.com/news/headlines/2011/11/12858.html
Senast ändrat: 2011-11-29 13:34 av RockRosen.
d95err

Postat: 2011-11-29, 15:11
Undrar om det blir lika stor succé som Schumis comeback?
Quendi

Postat: 2011-11-29, 16:01
Jättekul och väldigt spännande..

Tror att en så bra förare som Kimi är rätt för Renault (eller skall man skriva Lotus??)

En förare som är tillräckligt erfaren och kunnig för att kunna hjälpa till att utveckla bilen.
Något som stallet verkligen har saknat i år, vilket också har märkts, andra halvåret har teamet bara tappat..

Tror dock inte på några underverk, men kanske kan dom jobba sig tillbaka till täten var gruppen bakom toppen.
Där stallet hör hemma, inte bakom Force India, Toro Rosso och Sauber.
Frågan är om dom får sällskap av Mercedes eller inte i den gruppen.

I och med detta får man ju fundera på vad som händer med Kubica, han kommer ju inte tillbaka 2012.
Värvaningen av en sådan profil kanske kan tolkas som en ersättare..
Kimi lär ju inte flytta på sig snällt..

Men Kimi/Kubica är ju ingen dålig kombination.. Eller går Kubica till Ferrari ??
Senast ändrat: 2011-11-29 16:31 av Quendi.
Lisa

Postat: 2011-11-30, 15:23
Nej det blir naturligtvis inga underverk (se MS comeback) men ändå kul att ha Kimi tillbaka.

Och ja, man bör nog nuförtiden skriva Lotus, även om jag personligen avskyr alla dessa snålskjutsar på ett gammalt anrikt namn.

Kubica kommer dessvärre aldrig tillbaka till F1, med sådana skador är det uteslutet. Tyvärr och jag är ledsen, men så är det.
RockRosen

Postat: 2011-12-04, 12:22
Visst e han duktig men han har varit borta ett tag och innan det blev bestämt drog jag också jämförelsen me Schumi. Jag tror inte heller på en jättesuccé, och hoppas nästan inte riktigt på d heller, skulle int se så bra ut för schumi då.. Hehe. (missuppfatta inte, all lycka till kimi förstås) Jag hoppas att mercedes förbättrat sig och e med i podium strider nästa år, men e tveksam till att lotus så snabbt skulle va me och fajtas på samma nivå.. Även om de väl va på podiumet om jag inte blandar ihop d helt nu, i början av säsongen..? Hm,svårt och kanske dumt att förutsäga ngt redan nu ^^' spännande att se vad som händer..!
Senast ändrat: 2011-12-04 13:05 av RockRosen.
Sida: 1