Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?
Se BBC´s sändningar på nätet
Till sistaSida: 1
Rubrik: Se BBC´s sändningar på nätet
JohanF1

Postat: 2011-03-25, 11:51
Tänke vi kunde hjälpa oss som vill se BBCs sändningar på nätet att posta länkar och förslag på billiga helst gratis proxy lösningar för Iplayer.
Det brukar alltid lösa sig inför varje lopp.
Själv föredrar jag BBCs sändningar långt före Viasats.
MVh Johan
Johan

Postat: 2011-03-25, 18:20
Jag tröttnade rätt snabbt på paniken inför varje race och investerade i ett vpn-konto hos www.lamnia.co.uk . Jag tror det är de senaste tre åren jag använt detta och kunde inte vara mer nöjd. Bra hastighet, pålitligt och riktigt bra support. Kostar väl runt 100:-/mån eller så. Jag har faktiskt inte riktigt hållt koll.

Sen på köpet för man ju Dr. Who, Being Human, Top Gear, MotoGP och grymma dokumentärer på köpet att njuta av mellan race-helgerna. :)

I övrigt så har du rätt i att BBC's sändningar är mycket bättre än de svenska. I år borde live-streamen ha förbättrats rätt rejält i kvalitet också, i och med att BBC lanserat konstant live-sändning på deras kanaler.
jonatanahlin

Postat: 2011-03-25, 18:51
Jag vet att myp2p.eu brukar streama motorsport.
Vet dock inte hur det ser ut inför söndagens race.

Andra förslag på hur vi som inte har ViasatMotor ändå kan se racet tas tacksamt emot!

FORZA FERRARI
JohanF1

Postat: 2011-03-26, 02:57
De länkar jag har sen tidigare säsonger.
www.veetle.com/index.php/listing#sports/popular/1
eller bara www.veetle.com
Kan behövas en plugin till firefox för att det skall funka, bäst bild här om det funkar.

www.livescorehunter.com/ nödlösning

andra länkar döda men fyllpå
Lisa

Postat: 2011-03-26, 13:33
Johan skrev:
Jag tröttnade rätt snabbt på paniken inför varje race och investerade i ett vpn-konto hos www.lamnia.co.uk . Jag tror det är de senaste tre åren jag använt detta och kunde inte vara mer nöjd. Bra hastighet, pålitligt och riktigt bra support. Kostar väl runt 100:-/mån eller så. Jag har faktiskt inte riktigt hållt koll.

Sen på köpet för man ju Dr. Who, Being Human, Top Gear, MotoGP och grymma dokumentärer på köpet att njuta av mellan race-helgerna. :)

I övrigt så har du rätt i att BBC's sändningar är mycket bättre än de svenska. I år borde live-streamen ha förbättrats rätt rejält i kvalitet också, i och med att BBC lanserat konstant live-sändning på deras kanaler.

Håller helt och hållet med om detta. Fanns en tid när jag också jagade runt, laddade hem små jobbiga "TV-players" och hade allmänt ont i magen. För det första kan man inte vara säker på att dessa streamar alla träningar osv och sen har de oftast en irriterande tidsfördröjning viket gör att man ser allt på livetimingen långt innan man ser det i bild. Fullkomligt hopplöst.

Sen hade jag en betal-proxy vilken iofs fungerade bra, fast den kastade ut en runt varje kvart så man var tvungen att logga in igen och det blev också tröttsamt. Så sen skaffade jag också Lamnia (troligvis var det du som gav mig tipset, Johan) och det funkar helt perfekt. Nu är det lugnt och fint hemma hos Lisa inför varje lopp.

Kostar f.ö mindre än en hundralapp i månaden, jag betalade runt 44 pund för sex månader. Har förutom all annan BBC-TV man får tillgång till också fördelen att man kan se all F1 i repris om man nu skulle råka missa nåt.

Litet OT - men visst har det blivit ett lyft med Brundle som huvudkommetator!? Gossen Legard gjorde ju ingen glad. DC är visserligen en träbock av guds nåde, men allt som allt en klar förbättrng. Särskilt nu när livetimingen gick ner mitt i kvalet och den är man ju mer beroende av i kvalet än nånsin. Men den gode Brundle fixade att man kunde hänga med hyggligt ändå. Full pott!
Johan

Postat: 2011-03-28, 20:30
Aha, så det var i alla fall någon som snappade upp mina envetna tips om Lamnia på f1bloggen? Gott. :)

Ja, jag tycker det absolut blev bättre med Brundle och Coulthard. Inget massa dumtjafs om självklara saker. Det är bara att hoppas att de inte får alltför mycket kritik för det. Möjligheten finns ju att det kan anses för svårt för nya tittare att komma in i det.

En tips jag kan ge er BBC-älskare är att göra lite nytta av iPlayer och se dokumentären Grand Prix: The killer years. Väldigt bra om hur illa det var med säkerheten förut. Nog för jag visste att det var illa, men det var fullkomligt galet. Ett måste att se. Jag har inte hunnit se den andra dokumentären om 60-årsjubileet av F1, men den ska jag nog se imorgon.
@66

Postat: 2011-06-17, 15:38
Tv tider för BBC one mfl

www.tvguide.co.uk/

Då BBC sänder både tidigare och längre efter kval och race än viasat,så ni inte missar nåt!
GTFourKing

Postat: 2011-06-19, 12:24
Inte gratis, men har funkat riktigt bra de gånger jag kört det, tom suttit i bilen och kört över 3G uppkoppling, då funkade det väl...sådär, men det hade mer med uppkopplingen än nåt annat.

www.filmon.com har ett litet paket som tror jag kostar runt 70kr för 30 dagar.
willow

Postat: 2011-06-19, 22:36
Ingen som vet om man kan streama Viasat motors sändning?
Jag tål ju verkligen inte att se Eddie Jordan, eller höra karln heller för den delen.
Nog för att jag brukar hitta till slut, men är ju lite tråkigt och se i efterhand ibland bara. Sen är det ju alltid roligt och höra klassiska citat som:
Om jag räknar rätt nu så har han tre andra platser och två andra platser.
Tycker ju trots allt att Janne och Eje gör ett så bra jobb man kan med deras budget, och inte kan jag få viasat motor via bredbandet heller. Verkar vara tjall på linan och vill inte att telia ska komma hit och rota heller. Kan bli dyrt...
willow

Postat: 2011-06-19, 22:38
Och inte viaplay.se då, den ger jag inte mycket för.
saaboholic

Postat: 2011-06-20, 23:40
Det är klart man "kan" streama Viasat Motor, varför skulle man inte kunna det ?

Frågan är väl snarare OM någon gör det och i så fall vart...
Fast å andra sidan så är det dels olagligt (än så länge iaf) att länka till det
och då kan man räkna ut med sina ädlare delar om det är lagligt att streama,
så jag har svårt att tro att någon här gör det bara för att vara snäll.

www.dn.se/kultur-noje/film-tv/hojt-straf...g-av-ishockeymatcher

Om det nu är tjall på Telias lina in i din bostad så är det deras ansvar
och borde inte kosta så mycket som ett ruttet lingon.

Bortsett från enstaka låsningar som jag inte riktigt vet om det beror på ViaPlay
eller min lina här borte i amerikatt så tyckte jag det funkade bra.
Lite låg upplösning, men nöden har ingen lag... jag ville ju se racet så...

//M
V-Racing

Postat: 2011-07-21, 23:52
Jag har använt Lamnia och en del andra VPNs och landat på Astrill. Bäst jag har använt - enkel, snabb och tillförlitlig.

Lycka till!

Derek
Sida: 1